Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.X

Polskie Banki
BANKI INFORMACJE - AKTUALNOŚCI - OFERTY
PolskieBanki.com.pl - publikujemy najnowsze wiadomości z dziedziny bankowości w Polsce. Aktualności, informacje prasowe, oferty banków, najświeższe dane biznesowo - finansowe. Czytaj..


Karta kredytowa na codzienne przyjemności, pożyczka raczej na remont, czyli jak pożyczają Polacy?
niedziela, 03 września 2017 17:32

Niemal połowa posiadaczy karty kredytowej uznaje, że karta to klucz do uzyskania szybkiego dostępu do dodatkowych środków. Jest to częściej krótkoterminowe wsparcie niż planowana dłuższa pożyczka. 23 proc. uważa, że karta jest na sytuacje awaryjne. Kredytówką finansujemy mniejsze wydatki (63 proc. badanych do 1000 zł), które zamierzamy spłacić od razu - 68 proc. spłaca całość zadłużenia co miesiąc. Tylko 12 proc. wydaje w miesiącu powyżej dwóch tysięcy. Większe wydatki to domena pożyczki. Prawie połowa Polaków (46 proc.) bierze pożyczki powyżej 2000 zł. To część wniosków na temat tego jak pożyczają Polscy z badania przeprowadzonego na zlecenie Citi Handlowy przez GFK na temat polskich użytkowników kart kredytowych.

Posiadacze karty kredytowej korzystają także z pożyczek

Wśród badanych posiadaczy kart kredytowych 72 proc. w ciągu ostatnich 5 lat wzięło pożyczkę, zaledwie co trzeci nie skorzystał z żadnej pożyczki w tym czasie. Na dodatkowe kredyty rzadziej decydują się osoby najmłodsze (18-29 lat) oraz single. Co czwarta osoba nie wzięła pożyczki nigdy. Co ciekawe tylko 39 proc. badanych rozważało wzięcie pożyczki z karty kredytowej, ale 28 proc. z nich uznało, że pożyczanie z karty jest droższe niż pożyczka, dla co trzeciego z nich karta okazała się przede wszystkim środkiem na awaryjne sytuacje.

- Podejmując decyzję o pożyczce większość z nas nie myśli o karcie kredytowej, co potwierdza że kartę kredytową częściej traktujemy jako krótkoterminowe wsparcie niż planowaną dłuższą pożyczkę. Niemal połowa użytkowników (49 proc.) uznaje, że karta to klucz do uzyskania szybkiego dostępu do dodatkowych środków, co czwarty uważa, że karta jest na sytuacje awaryjne. To, co nas zaskoczyło w badaniu to niska liczba respondentów, którzy zwracają uwagę na opłaty decydując się na kartę lub już z niej korzystając. Tylko dla 20 proc. badanych długość okresu bezodsetkowego jest czynnikiem dla którego zdecydowało się skorzystać z karty kredytowej. Potwierdza to także wysoka liczba osób, które przyznają się do wypłat gotówki z karty kredytowej przy użyciu bankomatu. Robi to aż 46 proc. badanych. – mówi Marcin Domagała, dyrektor departamentu zarządzania produktem karta kredytowa w Citi Handlowy.

Prawie połowa Polaków korzysta z karty kredytowej co najmniej parę razy w tygodniu, w tym 13 proc. korzysta codziennie, a prawie 90 proc. raz w miesiącu. Natomiast wśród osób, które zdecydowały się na pożyczkę chwilówkę, tylko 18 proc. osób, które skorzystało z takiej formy finansowania zrobiło to tylko raz w ciągu 5 lat. Niemal połowa zrobiła to kilka razy w ciągu ostatnich 5 lat (do 3 razy), a co dziesiąty badany zdecydował się na taką formę finasowania więcej niż 5 razy w ciągu ostatnich 5 lat. Dane te pokazują, że z karty kredytowej korzystamy na co dzień, a z pożyczki raczej okazjonalnie, od święta.

Na co pożyczają Polacy?

Wśród Polaków najczęściej pożyczana kwota oscyluje między 1000 zł a 5000 zł. Jak pokazują badania kartą kredytową płacimy za mniejsze wydatki – 63 proc. badanych wydaje kartą miesięcznie do 1000 zł. Na pożyczkę decydujemy się przy większych kwotach. Prawie 75 proc. badanych zaciągnęło pożyczkę powyżej 1000 zł.

Nasz apetyt na pożyczki rośnie wraz ze wzrostem dochodów. Najzamożniejsi (z miesięcznym dochodem powyżej 5 tys. netto) średnio 3 razy częściej brali pożyczki na większe kwoty, w tym 12 proc. zdecydowało się na pożyczkę przekraczającą 50 tysięcy. Najzamożniejsi też częściej biorą pożyczkę na samochód - 27 proc. z tej grupy. Wśród osób mniej zamożnych, zaledwie co dziesiąta decyduje się na pożyczkę przekraczającą 10 tys. zł.

Z karty kredytowej korzystamy przede wszystkim przy większych zakupach domowych (63 proc.), płacąc za ubrania/buty (61 proc.) oraz płacąc za zakupy spożywcze oraz paliwo. 38 proc. badanych płaci też kartą za aktywności związane z rozrywką, czasem wolnym, aż 55 proc. wydatki związane z wakacjami i podróżami. Tylko 19 proc. reguluje swoje zobowiązania i rachunki kartą kredytową.

Pożyczką finansujemy głównie zakup sprzętu rtv/agd – 44 proc. Jako kolejne na liście są: remont domu (14 proc.), zakup samochodu (10 proc.) oraz trudna sytuacja życia (9 proc.), czyli wydatki związane z planami długoterminowymi lub pomagającymi „podreperować” nasz domowy budżet, lub też związane z potrzebą chwili.

Ile odkładamy na „czarną godzinę”?

Jak pokazują badania przeprowadzone przez Fundację Kronenberga przy Citi Handlowy „Postawy Polaków wobec finansów” 54 proc. badanych deklaruje że udaje jej się odłożyć pewne sumy pieniędzy, a 13 proc. mówi że robi to regularnie co miesiąc. Natomiast posiadacze karty kredytowej oszczędzają więcej środków. Aż 35 proc. z nich oszczędza regularnie. - Wśród naszych klientów odstek osób, którym udało się zgromadzić dodatkową gotówkę jest jeszcze wyższy i wynosi 45 proc. Nasi klienci rzadziej przeznaczają wszystkie pieniądze na bieżące potrzeby – tak robi zaledwie 9 proc., podczas gdy średnio jest to dwa razy tyle – mówi Marcin Domagała.

źródło: City Handlowy

 
bankowość mobilna numer 1 w Polsce to IKO
wtorek, 08 sierpnia 2017 04:45

Aplikacja IKO PKO Banku Polskiego zbiera bardzo dobre oceny nie tylko od ekspertów z branży, ale przede wszystkim od jej użytkowników – klientów PKO Banku Polskiego i Inteligo. Ponad 100 tysięcy ocen IKO i pierwsze miejsce wśród aplikacji bankowości mobilnej w trzech największych sklepach z aplikacjami, liczne nagrody branżowe, najwięcej na rynku użytkowników - PKO Bank Polski utrzymuje pozycję lidera bankowości mobilnej w Polsce.

Aplikacja IKO nie schodzi z podium wśród najpopularniejszych bezpłatnych aplikacji w bankowych aplikacjach mobilnych – jest na pierwszym miejscu w trzech głównych sklepach z aplikacjami: Google Play, App Store oraz Windows Phone Store. Od prawie 2 lat liczba gwiazdek dla IKO nie spada poniżej 4,5 na 5 możliwych, a w ostatnich miesiącach sięga pułapu 4,6 gwiazdek w Play Google, 4,5 w App Store oraz 4,6 w Windows Phone Store. Bardzo dobra ocena aplikacji jest tym bardziej wymierna, iż jest to średnia z ponad 100 000 opinii różnych klientów z całej Polski.

- To nie jest przypadek, że IKO jest najlepiej ocenianą aplikacją bankowości mobilnej w Polsce. Każdego dnia pracujemy nad tym, aby IKO było jeszcze lepsze - dodajemy kolejne, oczekiwane przez klientów funkcje, poprawiamy ergonomię aplikacji, śledzimy i reagujemy na komentarze i zgłoszenia naszych klientów. Ta znakomita jakość IKO to efekt wielu nieustannie, systematycznie wykonywanych przez nas małych kroków. Jesteśmy znakomitym przykładem na to, że duża skala działania może iść w parze z jakością – podkreśla Michał Macierzyński, zastępca dyrektora Centrum Bankowości Mobilnej i Internetowej w PKO Banku Polskim.

Opinie o aplikacji dostępne w sekcji z komentarzami są jednoznaczne: klienci chwalą ją nie tylko za wygląd, ale i za prostotę obsługi i zakres dostępnych funkcji. 3/4 opinii wydają mężczyźni, przy czym są oni bardziej krytyczni w swojej ocenie. Niemniej jednak tylko niecałe 15 proc. w przypadku mężczyzn i 9 proc. w przypadku kobiet wypowiada się negatywne o IKO. 85 proc. użytkowników wydaje opinie co najmniej neutralne lub pozytywne.

IKO staje się jednym z głównych narzędzi do zarządzania kontem w PKO Banku Polskim. Klienci logują się do IKO obecnie średnio 7 razy tygodniowo, a najczęściej wykonywanymi przez nich operacjami są przelewy (57 proc.) i operacje internetowe przy użyciu kodu lub czeku BLIK (28 proc.). Kolejne według popularności to wypłaty z bankomatu (7 proc.), spłata karty kredytowej (3 proc.) oraz przelew na telefon (2 proc.).

W czerwcu 2017 roku 634 tysiące aktywnych klientów PKO Banku Polskiego i Inteligo obsługiwało swoje konto wyłącznie przez urządzenie mobilne (IKO, iPKO lajt i jego pełna wersja), nie korzystając w tym czasie z urządzeń stacjonarnych.

Aplikacja IKO PKO Banku Polskiego jest doceniana i nagradzana także przez ekspertów branżowych – w 2016 roku została uhonorowana statuetką Mobile Trends Awards 2016 w kategorii bankowość mobilna. Wyboru dokonała Kapituła Konkursowa, w skład której weszli eksperci ze świata IT i z dziedziny mobile, ale głos mieli również internauci. W lutym tego roku PKO Bank Polski zwyciężył w kategorii mobilny bank roku 2016 w plebiscycie Mobility Trends 2016.

W 2017 roku PKO Bank Polski otrzymał SAP Innovation Award 2017 za BEHEX – rozwiązanie Big Data służące do zbierania i analizowania zachowań użytkowników aplikacji bankowości mobilnej IKO. Poprzez gromadzenie i kompleksową analizę informacji o użytkowniku aplikacji IKO, jego preferencjach i zachowaniu, narzędzie umożliwia jeszcze celniejsze jej dopasowanie do potrzeb klientów m.in. pod względem ergonomii aplikacji, personalizacji oferty sprzedażowej i komunikacji z klientem. Bank wyprzedza konkurencję w cyfrowym świecie, jest też liderem pod względem ergonomii kanałów elektronicznych.

źródło: PKO Bank Polski

 
Nowy prezes zarządu Euro Banku
wtorek, 25 lipca 2017 05:07

Alexis Lacroix 21 lipca 2017 r. został powołany na stanowisko prezesa zarządu Euro Banku SA – decyzją rady nadzorczej Euro Banku SA i po wcześniejszej akceptacji Komisji Nadzoru Finansowego.

Alexis Lacroix od września 2016 r. pełnił obowiązki Prezesa Zarządu Euro Banku S.A. W Grupie Société Générale pracuje od 2004 r., początkowo na stanowisku dyrektora marketingu Sogecap we Francji. W 2008 r. kierował projektem rozwoju biznesu Société Générale Insurance w Indiach. W styczniu 2010 r. Alexis Lacroix objął kierownictwo Société Générale Insurance w Rosji oraz we Wspólnocie Niepodległych Państw. W 2013 r. rozpoczął pracę na stanowisku dyrektora marketingu i rozwoju detalicznego w Rosbanku. W listopadzie 2014 r. został mianowany na stanowisko Wiceprezesa Zarządu Rosbanku, odpowiadającego m.in. za transformację części detalicznej Rosbanku.

źródło: Euro Bank

 
Płatności zbliżeniowe w aplikacji mobilnej T-Mobile Usługi Bankowe
środa, 19 lipca 2017 20:20

T-Mobile Usługi Bankowe, wspólny projekt Alior Banku i T-Mobile, udostępnia w aplikacji mobilnej funkcję płatności zbliżeniowych opartych na technologii HCE. Z usługi mogą korzystać wszyscy klienci posiadający kartę z oferty banku.

Wykorzystanie technologii HCE umożliwia klientom T-Mobile Usługi Bankowe płacenie za pomocą smartfona bezpośrednio z aplikacji banku w dowolnym terminalu akceptującym płatności zbliżeniowe – szybko, wygodnie i bezpiecznie. Nie trzeba mieć przy sobie portfela, wystarczy podczas płatności wybudzić telefon i zbliżyć go do terminala płatniczego. Zakupy o wartości powyżej 50 złotych należy dodatkowo potwierdzić na terminalu PIN-em do karty. Aby korzystać z płatności zbliżeniowych telefonem, wystarczy zainstalować aplikacje mobilną na urządzeniu z systemem operacyjnym Android i modułem NFC oraz aktywować w aplikacji karty HCE.

T-Mobile Usługi Bankowe umożliwia powiązanie płatności zbliżeniowych ze wszystkimi kartami dostępnymi w ofercie banku i nie ma potrzeby zamawiania w tym celu nowych. Dzięki temu klienci mogą posiadać w aplikacji wiele „zwirtualizowanych” kart i zarządzać nimi w zależności od potrzeb.

Klienci mają możliwość zarządzania limitem zbliżeniowym zarówno w aplikacji mobilnej, jak i bankowości internetowej. Płatności zbliżeniowe realizowane kartami kredytowymi można rozkładać na wygodne raty.

Dodatkowym ułatwieniem jest możliwość wykonania z poziomu aplikacji mobilnej szeregu operacji dotyczących kart, jak m.in.: zamówienie karty, jej aktywacja i ustalenie własnego PIN-u czy zarządzanie statusem karty.

Źródło: T-Mobile Usługi Bankowe

 
Promocja konta oszczędnościowego w T-Mobile Usługi Bankowe
środa, 05 lipca 2017 04:45

Do końca sierpnia trwa promocja konta oszczędnościowego w T-Mobile Usługi Bankowe dla nowych klientów. Osoby, które w tym czasie założą taki rachunek, a także konto osobiste Freemium lub Premium z oferty banku, będą mogły skorzystać z atrakcyjnego oprocentowania dla środków w wysokości do 50 tys. zł, wynoszącego 3%.

Dla nowych klientów T-Mobile Usługi Bankowe, wspólnego projektu Alior Banku i T-Mobile, dostępna jest oferta konta oszczędnościowego z oprocentowaniem 3% dla środków do 50 tys. zł. Z promocji mogą skorzystać osoby, które od 1 kwietnia do 18 czerwca 2017 r. nie posiadały konta w T-Mobile Usługi Bankowe i do końca sierpnia br. założą rachunek oszczędnościowy oraz konto osobiste Freemium lub Premium. Promocyjne oprocentowanie w wysokości 3% obowiązuje przez pierwsze trzy miesiące. Może nim zostać objęty wyłącznie jeden rachunek oszczędnościowy.

Po tym okresie klienci będą mogli skorzystać z obowiązującej do końca roku promocji konta oszczędnościowego z oprocentowaniem 2%, również dla środków do 50 tys. zł. Wystarczy, że na konto osobiste Freemium lub Premium w poprzednim miesiącu wpłynie wynagrodzenie, stypendium, renta lub emerytura.

Klienci mogą swobodnie dysponować środkami zgromadzonymi na koncie oszczędnościowym, bez ryzyka utraty naliczonych odsetek. Prowadzenie rachunku jest bezpłatne. Użytkownicy nie płacą również m.in. za pierwszy w danym miesiącu przelew internetowy (inny niż natychmiastowy), pierwszą wypłatę z bankomatów własnych Alior Banku lub krajowych sieci Euronet czy wydanie karty debetowej do rachunku.

Konto oszczędnościowe w T-Mobile Usługi Bankowe można założyć za pośrednictwem Wirtualnego Oddziału, telefonicznie pod numerem infolinii 19 506 lub w jednej z placówek banku. Klienci banku mogą również otworzyć rachunek za pośrednictwem bankowości internetowej.

źródło: T-Mobile Usługi Bankowe

 
« pierwszapoprzednia12345678910następnaostatnia »

Strona 1 z 44