Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.X

Polskie Banki
BANKI INFORMACJE - AKTUALNOŚCI - OFERTY
PolskieBanki.com.pl - publikujemy najnowsze wiadomości z dziedziny bankowości w Polsce. Aktualności, informacje prasowe, oferty banków, najświeższe dane biznesowo - finansowe. Czytaj..


"Pożyczka na już" - nowa promocja w eurobanku
wtorek, 16 stycznia 2018 17:00

eurobank„Pożyczka na już” to nowa promocja eurobanku – pożyczka gotówkowa dostępna jest na następujących warunkach – 0 zł prowizji, 0 zł opłaty przygotowawczej, RRSO na poziomie 9,95%.

Po pożyczkę potrzebną na już warto zajrzeć do placówek eurobanku – w ramach promocji trwającej od 15 stycznia do 31 marca br. bank oferuje szybką i tanią pożyczkę gotówkową. Decyzja kredytowa może zostać wydana również na podstawie oświadczenia o dochodach.

„Pożyczka na już” dostępna jest w kwotach od 500 zł do 4 000 zł na okres kredytowania od 12 do 36 rat. Co ważne, klienci zainteresowani uzyskaniem szybkiego zastrzyku gotówki nie poniosą kosztów opłaty przygotowawczej oraz prowizji. Oprocentowanie stałe pożyczki wynosi 9,50%, a Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) – 9,95%.

Przykład – „Pożyczka na już” na kwotę 2 500 zł na 20 rat:

  • całkowita kwota do zapłaty – 2 712,99 zł,
  • oprocentowanie stałe – 9,5%,
  • całkowity koszt kredytu – 212,99 zł (w tym opłata przygotowawcza 0 zł, prowizja 0 zł, odsetki 212,99 zł),
  • raty w wysokości 135,65 zł (z wyjątkiem ostatniej wyrównawczej w wysokości 135,64 zł).

Promocja „Pożyczka na już” dostępna jest dla nowych, jak i obecnych klientów eurobanku. W trakcie trwania oferty możliwe jest uzyskanie pożyczki na dowolny cel (z wyjątkiem przeznaczenia pożyczki na spłatę aktualnie trwających zobowiązań kredytowych w eurobanku) na podstawie oświadczenia o dochodach. Udzielenie pożyczki na podstawie oświadczenia o dochodach zależy od wyniku oceny zdolności kredytowej klienta.

 

 
BIK portretuje kredytobiorców 65 plus
piątek, 12 stycznia 2018 17:50

BIK portretuje współczesnych seniorów jako aktywnych uczestników życia finansowego, którzy posiadają wszystkie produkty kredytowe, przy czym ich pożyczki i kredyty zaciągnięte na konsumpcję stanowią połowę wszystkich posiadanych zobowiązań.

Osoby w wieku 65 i więcej lat, zgodnie z terminologią EUROSTAT-u oraz OECD, określane są w raportach badawczych i statystykach standardowo jako starsze. Grupa ta wynosi w Polsce obecnie 6,4 mln osób, wśród których udział Pań (60,7%) jest większy niż Panów. Mimo przewidywanego spadku liczby ludności o 4,5 mln do 2050 r., spodziewany jest systematyczny wzrost liczby osób w wieku 60 lat i więcej. Jak wynika z danych GUS w roku 2050 w Polsce udział osób starszych przekroczy 30% na obszarach wiejskich, natomiast w miastach zbliży się do 35%.

Ekonomiczna rola Polaków w wieku 65 lat

Jak wynika z danych BIK, osoby starsze mają udział we wszystkich rodzajach kredytów – spłacają kredyty mieszkaniowe (6,6 mld zł), konsumpcyjne (18,9 mld zł), karty kredytowe (1,1 mld zł) oraz limity debetowe (0,9 mld zł).

43,75 tys. osób w wieku 65 plus posiada 211,4 tys. pożyczek z tytułu których do spłaty mają 2 mld zł (10% łącznego zadłużenia). Średnie zadłużenie w tej grupie wiekowej (łącznie: kredyt konsumpcyjny, karta kredytowa, limit debetowy, pożyczka oraz kredyt mieszkaniowy) to 9 936 zł. na osobę.

Babcia i Dziadek to sponsorzy

Starsi, zapytani w badaniach opinii o ich wartości w życiu wymieniają na pierwszym miejscu zdrowie (83%) a następnie rodzinę i szczęście rodzinne (77%).

– Deklaracja, w której jedną z przewodnich wartości dla osób starszych jest rodzina, to z pewnością jeden z powodów, dzięki którym młodsze pokolenia wciąż mogą liczyć na Babcie i Dziadków.– mówi prof. Waldemar Rogowski, główny analityk kredytowy BIK. – Potrzeba dzielenia się i wsparcia materialnego swojej rodziny, bliskich może wpływać na zapotrzebowanie „na gotówkę”, co widać w danych BIK. Połowa posiadanych produktów kredytowych seniorów to kredyty konsumpcyjne (50%). W drugiej kolejności są to linie debetowe (31%) tu seniorzy wiodą prym nad pozostałą grupą wszystkich kredytobiorców, w przypadku których udział linii debetowych w łącznej liczbie czynnych produktów kredytowych wynosi 20% – dodaje prof. Rogowski.

Dziadek ma grubszy portfel

Grupę seniorów można scharakteryzować jako aktywnych konsumentów. Nie bez znaczenia jest stabilność ich dochodów oraz samodzielność mieszkaniowa, wynikająca z posiadania najczęściej własnościowej nieruchomości. Może to plasować seniorów w lepszej sytuacji niż w przypadku osób na dorobku rodzinnym czy zawodowym.

Z analizy GUS o wysokości świadczeń wypłacanych przez ZUS po waloryzacji w marcu 2016 r. wynika, że średnia arytmetyczna wysokości miesięcznych emerytur w Polsce wyniosła 2 049,15 zł. W wyniku różnicy wieku przechodzenia na emeryturę pomiędzy kobietami a mężczyznami, te pierwsze uzyskują uprawnienia w wieku 60 lat, podczas gdy mężczyźni po ukończeniu 65 lat. W efekcie dysproporcja w dochodach babć i dziadków jest znacząca – średnia dla mężczyzn była na poziomie 2 525,67 zł, a dla kobiet wynosiła 1 722,09 zł.

– Różnica w wysokości wynagrodzeń kobiet i mężczyzn widoczna jest niestety nie tylko w zarobkach, ale także w emeryturach i jeszcze się pogłębia w związku z obniżeniem i zróżnicowaniem wieku emerytalnego kobiet i mężczyzn. Wśród kredytobiorców seniorów przeważają kobiety (57,5%) co wynika z demografii (kobiety w wieku 65 plus stanowią 60,7% populacji seniorów. Jednak kwota do spłaty rozkłada się prawie po połowie – 51% kobiety, 49% mężczyźni, bez wątpienia wpływa na to czynnik dochodowy. – zauważa główny analityk kredytowy BIK.

Źródła danych:
GUS, Jakość życia osób starszych w Polsce, 2015 r.
GUS, Informacja o sytuacji osób starszych, lipiec 2016 r.

ARC Rynek i Opinia, Badanie na zlecenie BIG InfoMonitor, Sytuacja finansowa seniorów, listopad 2017 r.
Źródło: BIK

 
KNF uruchomiła Program Innovation Hub na rzecz wspierania rozwoju innowacji finansowych (FinTech)
poniedziałek, 08 stycznia 2018 05:34

W piątek, 5 stycznia 2018 r. został uruchomiony Program Innovation Hub na rzecz wspierania rozwoju innowacji finansowych (FinTech). W ramach programu organ nadzoru będzie prowadził dialog z podmiotami sektora FinTech, udzielając im odpowiedzi na zadane zapytania w zakresie obszaru prawnoregulacyjnego, wspierając tym samym rozwój nowoczesnych technologii na rynku finansowym przy zachowaniu bezpieczeństwa i odpowiedniej ochrony klientów.

Program będzie skierowany do dwóch grup podmiotów sektora FinTech:

  • Podmioty planujące rozpoczęcie działalności w ramach części rynku finansowego objętej nadzorem KNF (m.in. start-upy), które posiadają innowacyjny produkt lub usługę finansową opartą na nowoczesnych technologiach informatycznych (IT).
  • Podmioty nadzorowane przez KNF planujące wdrożyć innowacyjny produkt lub usługę finansową opartą na nowoczesnych technologiach informatycznych (IT).

W ramach Programu podmiot pytający może uzyskać:

  • Wsparcie ze strony UKNF w identyfikacji właściwych przepisów prawa, regulacji i stanowisk nadzorczych mających zastosowanie do danego podmiotu, modelu biznesowego, oferowanego produktu lub usługi finansowej.
  • Informacje o zasadach działania nadzoru, trybie uzyskania zezwolenia na prowadzenie określonego rodzaju działalności oraz dokumentach i wytycznych dostępnych na stronie internetowej KNF.

Program nie obejmuje wsparcia w przygotowaniu wniosku licencyjnego. Podmioty zainteresowane uzyskaniem licencji otrzymają w ramach Programu informacje o wymogach prawno-regulacyjnych i właściwej komórce licencyjnej UKNF, do której należy złożyć wniosek o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie określonej działalności. Uczestnictwo podmiotu w Programie nie będzie zobowiązywało do późniejszego złożenia wniosku licencyjnego.

W celu zgłoszenia się do udziału w Programie i skierowania zapytania niezbędne będzie wypełnienie formularza kontaktowego udostępnionego na stronie internetowej KNF. Zapytanie zgłoszone za pośrednictwem formularza będzie podlegać ocenie UKNF z wykorzystaniem określonych kryteriów uczestnictwa w Programie.

Źródło: KNF

PS. Obecnie bardzo często mianem FinTech określa się firmy pożyczkowe (takie jak tu chwilowkanaraty24.pl), które oferują swoim klientom szybkie pożyczanie pieniędzy przez internet. Wprowadzając przy tym wiele nowoczesnych rozwiązań technologicznych.

 
Nowa karta kredytowa w Alior Banku - Mastercard TU i TAM
czwartek, 28 grudnia 2017 05:47

Alior Bank wprowadził do oferty nową kartę kredytową Mastercard TU i TAM z moneybackiem do 300 zł rocznie. Karta skierowana jest do klientów, którzy często podróżują i robią zakupy w zagranicznych sklepach. Jej posiadacze mogą również uczestniczyć w programie lojalnościowym Mastercard priceless specials.

Zwrot środków do 300 zł rocznie (1 proc. wartości transakcji – do 75 zł kwartalnie) przysługuje wszystkim klientom, którzy za zakupy zapłacą kartą w obcej walucie, zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i internetowych. Wydanie karty jest całkowicie bezpłatne, a klienci, którzy w danym cyklu rozliczeniowym zapłacą kartą na łączną kwotę min. 1500 zł, nie poniosą dodatkowo opłaty miesięcznej za kartę (RRSO: 16,6%). Wydatki z rachunku można również rozłożyć na raty.

Płacąc kartą, klienci zbierają punkty w programie lojalnościowym Mastercard priceless specials. Mogą je wymieniać na nagrody, m.in. bilety lotnicze, wynajem pokoi hotelowych i samochodów, bilety do kina czy vouchery do sklepów.

Przedsiębiorcy również znajdą dla siebie w Alior Banku wiele ciekawych rozwiązań, przykładem może być tani rachunek firmowy.

Źródło: Alior Bank

 
BGŻOptima rusza z nową stroną internetową
poniedziałek, 25 grudnia 2017 09:48

Bank BGŻOptima uruchomił nową stronę internetową. Na nowej stronie klienci znajdą rozbudowaną sekcję treści edukacyjnych oraz komentarzy ekspertów.

Uruchomienie nowej witryny jest elementem odświeżenia wizerunkowego marki. – Od początku działamy w Internecie, w modelu direct. Strona internetowa jest więc dla nas niejako odpowiednikiem oddziału, głównym miejscem interakcji z klientem. Dlatego postanowiliśmy stworzyć zupełnie nową witrynę, która pozwoli wygodnie zapoznać się z naszą ofertą. Co więcej, będzie bazą wiedzy dla poszukujących najlepszego rozwiązania, służącego pomnażaniu oszczędności i wypracowywaniu zysków – mówi Radosław Kozłowski, dyrektor Departamentu Sprzedaży i Marketingu Online.

Design strony utrzymano w ciemnej tonacji. Przy jej tworzeniu brano pod uwagę potrzeby zamożnych klientów. Zamiast klasycznego przedstawienia oferty produktowej, klient zostaje zaproszony do samodzielnego dopasowania oferty do swoich potrzeb. Wystarczy, że po wejściu na stronę wskaże kwotę i termin na jaki chce ulokować pieniądze aby system podpowiedział mu zestaw narzędzi, które najskuteczniej pomnożą oszczędności. To sposób znacznie bardziej naturalny i intuicyjny, niż klasyczne formularze. Nowa strona odpowiada także na potrzeby bardziej zaawansowanych klientów, którzy wolą samodzielnie wyszukać i porównać rozwiązania odpowiednie dla ich aktualnych potrzeb, zasobów i akceptowalnego poziomu ryzyka.

Istotnym elementem nowej strategii komunikacji marki są obecnie działania content marketingowe. – Dlatego na nowej stronie klienci znajdą rozbudowaną sekcję treści edukacyjnych oraz komentarzy ekspertów. Stawiamy również na prosty i transparentny opis produktów. Mamy nadzieję, że takie merytoryczne wsparcie będzie pomocne przy podejmowaniu decyzji finansowych – mówi Radosław Kozłowski. – Z badań jakie przeprowadziliśmy niedawno wśród klientów zainteresowanych tematyką oszczędzania wynika, że aż 83 proc. z nich zgadza się ze stwierdzeniem, że aby inwestować trzeba się na tym znać. W konsekwencji główną barierą wskazywaną przez osoby, które nie inwestują, jest właśnie niewystarczająca wiedza i umiejętności (52 proc.). Dlatego też chcemy mocno wspierać edukację finansową Polaków w obszarze oszczędności i inwestycji – dodaje.

PS. jeżeli prowadzisz firmę oprócz oszczędnosci. Dobrze jest sprawdzić atrakcyjny rachunekfirmowy24.pl czyli dobre konto dla Twojej firmy.

Za koncepcję i design serwisu odpowiadała firma Efigence. Partnerem technologicznym wdrożenia nowego serwisu była firma Squiz Poland, która zaproponowała innowacyjną technologię pozwalającą na realizację niestandardowego projektu oraz na integrację serwisu z rozwiązaniami takimi jak CRM, eCommerce, wyszukiwarka czy marketing automation, co było jednym z wymogów stawianych partnerom uczestniczącym w projekcie. Strona jest zaprojektowana w technologii RWD.

Źródło: BGŻOptima

 
« pierwszapoprzednia12345678910następnaostatnia »

Strona 1 z 47