Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.X

Polskie Banki
BANKI INFORMACJE - AKTUALNOŚCI - OFERTY
PolskieBanki.com.pl - publikujemy najnowsze wiadomości z dziedziny bankowości w Polsce. Aktualności, informacje prasowe, oferty banków, najświeższe dane biznesowo - finansowe. Czytaj..


Bank Millennium w Rankingu Odpowiedzialnych Firm 2017
wtorek, 16 maja 2017 19:12

Bank Millennium został wyróżniony w Rankingu Odpowiedzialnych Firm 2017 – zestawieniu największych polskich firm ocenianych pod kątem jakości zarządzania społeczną odpowiedzialnością biznesu (CSR). Bank został sklasyfikowany na poziomie „kryształowym” – firm dojrzałych w zakresie wdrożenia CSR.

Znalezienie się w rankingu, to dla nas duże wyróżnienie, potwierdzenie skuteczności realizacji celów CSR i zachęta do wdrażania kolejnych rozwiązań z tego obszaru – komentuje Iwona Jarzębska, Dyrektor Departamentu Public Relations w Banku Millennium. W naszej firmie działania CSR są integralną częścią strategii i wspierają realizację celów biznesowych. Zgodnie z wytycznymi strategii, priorytetem jest zapewnienie najwyższej jakości obsługi klientów, prowadzenie etycznego marketingu i sprzedaży oraz ułatwianie korzystania z usług bankowych poprzez wprowadzanie innowacyjnych produktów. Drugą ważną grupą do której skierowane są działania CSR są pracownicy. Realizowane dla nich programy dotyczą przede wszystkim wspierania różnorodności w organizacji (w tym rodzicielstwa), zapewnienia stabilnych i atrakcyjnych warunków pracy oraz oferowania możliwości angażowania się w działania społeczne. Zdobycie maksymalnej liczby punktów w kategorii rankingu „Odpowiedzialne innowacje w zakresie jakości życia zawodowego”, to potwierdzenie, że rozwiązania, które wprowadzamy w obszarze HR są zgodne z najlepszymi praktykami na rynku.

Załóż konto 360 w Banku Millenium

Ranking Odpowiedzialnych Firm, przygotowany przez "Dziennik Gazeta Prawna" pod patronatem Forum Odpowiedzialnego Biznesu, to całościowe zestawienie największych spółek w Polsce ocenianych pod kątem jakości zarządzania społeczną odpowiedzialnością biznesu (CSR). Ocena dokonywana jest w oparciu o ankietę wypełnianą przez firmy. Kwestionariusz konkursowy zawiera pytania dotyczące czterech obszarów: odpowiedzialne prowadzenie biznesu, odpowiedzialne relacje (wewnętrzne, z otoczeniem społecznym i przyrodniczym), zrównoważony rozwój oraz odpowiedzialne innowacje (w zakresie jakości życia zawodowego, rozwoju społecznego i wpływu na środowisko).

źródło: Bank Millenium

 
Konsultacje zewnętrzne ZDP zakończone
czwartek, 11 maja 2017 04:48

Konferencja Przedsiębiorstw Finansowych, integrująca przedsiębiorstwa reprezentujące wiele sektorów rynku usług kredytowych, zakończyła proces konsultacji zewnętrznych dokumentu samorządowego, określającego dobre praktyki sprzedaży produktów kredytowych. Mowa o nowelizowanej Księdze drugiej Zasad Dobrych Praktyk (ZDP), obowiązującej wszystkich Członków KPF, którzy oferują takie produkty lub pośredniczą w ich sprzedaży.

Merytoryczny udział w konsultacjach nowelizowanej Księgi drugiej Zasad Dobrych Praktyk KPF, poprzez odpowiedź na zaproszenie do analizy i wyrażenia opinii, wzięły między innymi takie instytucje i organizacje jak UOKiK, KNF i ZBP. Zgłoszone przez nie uwagi i komentarze zawierały propozycje doprecyzowania niektórych sformułowań, ze zwróceniem szczególnej uwagi na najczęstsze problemy, ujawniające się w praktyce rynkowej.

– Potrzeba aktualizacji Księgi drugiej Zasad Dobrych Praktyk KPF wynika z naturalnego rozwoju metod oferowania produktów kredytowych oraz zmian prawnych, zachodzących w tym zakresie, a także z coraz częściej spotykanego udzielania pożyczek przez instytucje pożyczkowe nie tylko konsumentom, lecz także podmiotom prowadzącym działalność gospodarczą. Proponowane zmiany mają na celu stałe podnoszenie jakości obsługi klientów oraz doskonalenie standardów ochrony ich praw – powiedział dr Krzysztof Grabowski, Doradca KPF ds. Ładu Korporacyjnego.

SzybkaNowaPozyczka.pl - opinie, oferty i dobre firmy pożyczkowe

Obecnie projekt nowelizacji Księgi drugiej ZDP jest opiniowany przez Komisję Etyki KPF. W czerwcu br. stanie się przedmiotem debaty Walnego Zebrania Członków KPF. W przypadku ostatecznej akceptacji tego dokumentu, wejdzie on do praktyki biznesowej kilku sektorów rynku usług kredytowych, reprezentowanych w KPF.

– Aktualizacja Zasad Dobrych Praktyk, zawartych w kodeksie etycznym KPF, dokonywana z udziałem szerokiego grona interesariuszy KPF, to ważny element programu etycznego naszej organizacji. Ich realizacja przez podmioty zrzeszone w KPF jest monitorowana przez Komisję Etyki KPF. Proces ten obejmuje zarówno weryfikację zgodności praktyk biznesowych Członków KPF z ZDP na wniosek klientów lub kontrahentów, analizę wydarzeń i informacji w przestrzeni medialnej, współpracę z interesariuszami, których zadaniem statutowym jest ochrona praw konsumentów, jak również coroczny audyt etyczny – podsumował Andrzej Roter, Prezes Zarządu KPF.

 
Alior - wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2017 r.
wtorek, 09 maja 2017 16:31

  • Pierwszy kwartał był dla Alior Banku czasem wyzwań i intensywnej pracy. Mieliśmy do zrealizowania dwa ważne cele – zakończenie zgodnie z planem fuzji operacyjnej z wydzieloną częścią Banku BPH, a także ogłoszenie strategii Alior Banku na lata 2017-2020 – mówi Wojciech Sobieraj, prezes Zarządu Alior Banku.
  • Nasze zamierzenia udało się przeprowadzić w 100 procentach. Jednocześnie osiągnęliśmy wyniki finansowe zgodne z consensusem analityków, w których widoczny jest już efekt fuzji. Jestem przekonany, że wyniki te wraz ze zmianami zapowiedzianymi w strategii będą stanowiły bardzo dobrą podstawę do budowania wartości banku w tym i w kolejnych latach – dodaje Wojciech Sobieraj.

Całkowite przychody Alior Banku z działalności operacyjnej osiągnęły w I kwartale 2017 r. 868 mln zł, tj. o 50 proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. W wyniku dynamicznie rosnącego wolumenu udzielonych kredytów i pożyczek, wynik odsetkowy zwiększył się o 58 proc. osiągając 640 mln zł. Wynik z tytułu opłat i prowizji wyniósł 137 mln zł i był o 57 proc. wyższy niż w I kwartale 2016 r. Wynik z działalności handlowej i pozostałej osiągnął 90 mln zł.

Na koniec raportowanego okresu współczynnik kosztów do dochodów (C/I) ukształtował się na poziomie 56,4 proc. Jest on wyższy niż w poprzednich kwartałach, ponieważ uwzględnia koszty integracji z wydzieloną częścią Banku BPH.

Bank odnotował znaczący przyrost wolumenu kredytów i depozytów. Wartość kredytów udzielonych klientom przez Alior Bank wzrosła o 48 proc. r/r, osiągając poziom 48,4 mld zł na koniec I kwartału 2017 r. W tym samym okresie saldo pozyskanych depozytów klientów wyniosło 50,5 mld zł, czyli o 41 proc. więcej niż rok wcześniej.

Alior Bank konsekwentnie poprawia swoją sytuację kapitałową. Na koniec I kwartału br. wskaźniki wypłacalności CAR oraz Tier 1 wyniosły odpowiednio 14,4 proc. i 12,15 proc. Oznacza to wzrost rok do roku oraz w stosunku do końca 2016 r., jak również utrzymanie wypłacalności powyżej poziomu zalecanego przez KNF.

27 marca br., w zaledwie pięć miesięcy po fuzji prawnej, Alior Bank zakończył fuzję operacyjną z działalnością przejętą z Banku BPH. Cały proces połączenia trwał niecały rok. Dzięki fuzji ponad 4 mln klientów może korzystać z ujednoliconej oferty i standardów obsługi w całej sieci oddziałów, a Alior Bank dołączył do grona 10 największych banków w Polsce.

Alior Bank jest gotowy do dalszego dynamicznego rozwoju i wdrożenia ogłoszonej w marcu br. nowej strategii „Cyfrowego buntownika” na lata 2017-2020. W najbliższych latach skupi się na ułatwianiu klientom korzystania z usług: uprości ofertę produktową, wzbogaci funkcjonalności kanałów cyfrowych, aby usprawnić zakup produktów online i przede wszystkim zwiększy satysfakcję klientów z kontaktów z bankiem.

Alior Bank jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się banków w Polsce. Połączone aktywa Alior Banku i Banku BPH wynoszą ponad 60 mld zł, co plasuje go na 9. miejscu w sektorze bankowym w Polsce, uwzględniając dane na koniec grudnia 2016 r. Alior Bank zapewnia obsługę ponad 4 mln klientów, w tym prawie 190 tys. firm. Od 2014 r. akcje Alior Banku wchodzą w skład indeksu WIG20 skupiającego największe i najbardziej płynne spółki notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

źródło: Alior Bank

 
Vivus podbija kolejną część rynku
czwartek, 04 maja 2017 05:22

Vivus Finance (firma świadcząca usługi finansowe - pozabankowe) nawiązał współpracę z międzynarodową grupą Lagardere Travel Retail. Dzięki temu jego pożyczki dostępne są w sieci sklepów i salonów prasowych tego operatora. Tym samym, sieć sprzedaży stacjonarnej Vivusa, to już ponad 5 000 punktów.

Lagardere Travel Retail to grupa zarządzająca w Polsce m.in. salonami prasowymi InMedio i Relay oraz sklepami 1Minute, Virgin czy Hubiz – łącznie 720 placówek na terenie całego kraju. Wyróżnia je doskonała lokalizacja, m.in. lotniska, duże dworce, stacje metra czy ważne punkty przesiadkowe.

Dzięki współpracy Vivus rozszerzy listę punktów, w których klienci mogą ubiegać się o pożyczkę krótkoterminową. Złożenie wniosku zajmuje kilka minut, a wraz z decyzją i podpisaniem umowy cały proces zajmie mniej niż kwadrans. Ponadto klient ma możliwość wypłacenia pożyczki w gotówce.

Loukas Notopoulos, prezes Vivus Finance uważa, że kluczem do sukcesu na rynku jest szeroka dostępność oferty. - Bardzo dużo mówi się o dostępie do klienta poprzez różne kanały. Konsumenci mogą dotrzeć do nas zarówno przez telefon komórkowy, jak i zwykłego laptopa. Taka sytuacja ma miejsce w przypadku naszych najbardziej typowych klientów, którzy biorą jedną lub dwie pożyczki w ciągu roku, żeby sfinansować zakupy przez internet. Ale konsumenci robią też zakupy w centrach handlowych, dlatego musimy być dostępni wszędzie, na przykład w salonikach InMedio czy Relay, gdzie klient może wziąć pożyczkę i dostać pieniądze na miejscu – tłumaczy Loukas Notopoulos.

Proces sprzedaży pożyczek jest całkowicie zautomatyzowany – odbywa się poprzez aplikację zainstalowaną na kasie POS lub komputerze agenta. Pracownik punktu, wprowadzając numer PESEL klienta, od razu widzi czy oferta jest dostępna. Jeśli tak, to w systemie pojawią się informacje dodatkowe – takie jak maksymalna kwota pożyczki o jaką może wnioskować klient. Punkty są wyposażone w łącze internetowe oraz drukarkę i skaner. Dzięki temu możliwe jest dopełnienie na miejscu wszystkich formalności. Po uzyskaniu pozytywnej decyzji kredytowej klient otrzymuje środki pieniężne na wskazane konto lub zostają mu one wypłacone na miejscu.

Lagardere Travel Retail sp. z o.o. jest jedną ze spółek wchodzących w skład grupy Lagardère Travel Retail SA, która działa w 21 krajach Europy, Ameryki Północnej i Azji. W Polsce, sklepy grupy Lagardere Travel Retail odwiedza co miesiąc ponad sześć milionów klientów.

Źródło: Vivus Finance

 
ING jednym z najlepszych pracodawców
środa, 19 kwietnia 2017 04:48

AIESEC Polska ogłosiła wyniki 25. edycji Rankingu Pracodawca Roku. Studenci kierunków ekonomicznych wskazali ING Bank Śląski jako jeden z najlepszych pracodawców w Polsce.

- Bardzo nas cieszy, że ING Bank Śląski jest, zdaniem studentów, pracodawcą pierwszego wyboru mówi Katarzyna Świątek, Specjalistka ds. HR w ING. - Pokazuje to, że na rynku pracy coraz bardziej doceniane są firmy stawiające na współpracę, nowe technologie czy pracę w podejściu Agile. Mamy nadzieję, że nasze programy skierowane do studentów, takie jak Staże z Lwem czy ChallengING, pozwolą im zobaczyć naszą organizację od środka i utwierdzić się we wcześniejszych przypuszczeniach dodała Katarzyna Świątek.

Logo INGWedług 25. Rankingu Pracodawca Roku, ING Bank Śląski jest czwartym najlepszym pracodawcą. Wyboru firm dokonali studenci IV i V roku studiów o kierunkach ekonomicznych z 15 polskich miast. Studenci, wypełniając ankietę, wpisywali firmę, która według nich jest najlepszym pracodawcą. Odpowiadali również na pytania dotyczące ich oczekiwań i preferencji wobec przyszłej pracy.

Istotą badania przeprowadzanego przez AIESEC Polska jest szeroka analiza środowiska studenckiego zapatrującego się na rynek pracy. Organizacja stara się poznać opinie i oczekiwania studentów wobec rynku pracy.

źródło: ING Bank Śląski

 
« pierwszapoprzednia12345678910następnaostatnia »

Strona 10 z 51