Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.X

Polskie Banki
BANKI INFORMACJE - AKTUALNOŚCI - OFERTY
PolskieBanki.com.pl - publikujemy najnowsze wiadomości z dziedziny bankowości w Polsce. Aktualności, informacje prasowe, oferty banków, najświeższe dane biznesowo - finansowe. Czytaj..


Alior Bank wśród liderów świata bankowości
środa, 19 kwietnia 2017 04:45

Alior Bank zwyciężył w konkursie „Liderzy Świata Bankowości i Ubezpieczeń”, w kategorii „Najlepszy Bank”. W imieniu banku nagrodę odebrał Tomasz Motyl, Chief Innovation Officer.

W konkursie nagradzane są banki, które m.in. wyróżniają się na rynku, prowadzą działania w zakresie innowacyjności i kreatywności oraz w minionym roku mogły poszczycić się szczególnymi osiągnięciami.

W 2016 r. Alior Bank udowodnił, że potrafi skutecznie prowadzić działalność biznesową, realizując jednocześnie procesy fuzyjne. W ubiegłym roku bank wdrożył również wiele innowacyjnych rozwiązań, jak m.in.: projekt wirtualnego doradcy opartego o technologię sztucznej inteligencji, aplikację dla doradców bankowości prywatnej stworzoną we współpracy z firmami IBM i Apple, finansowy komunikator HAIZ czy wirtualny portfel Android Pay umożliwiający dokonywanie płatności za pomocą smartfonu.

Nagroda została wręczona podczas VI Wielkiej Gali Liderów Świata Bankowości i Ubezpieczeń, która odbyła się 12 kwietnia br. w Warszawie. Wydarzenie było częścią Spotkania Liderów Bankowości i Ubezpieczeń skupiającego wszystkie najważniejsze osobistości i spółki reprezentujące polski sektor finansowy.

źródło: Alior Bank

 
Nowa aplikacja mobilna z funkcją płatności Android Pay od mBanku
środa, 12 kwietnia 2017 15:57

mBank wprowadza aplikację mobilną z funkcją płatności Android Pay, logowaniem odciskiem palca także na platformie Android oraz tempem wydatków, pomagającym kontrolować osobisty budżet. Projektując aplikację, bank oparł się na opiniach i zwyczajach użytkowników. Wszystko po to, by mobilne narzędzie jeszcze lepiej spełniało ich oczekiwania.

Nowa aplikacja mBanku trafia do sklepów Google Play i App Store 12 kwietnia br. i jest dostępna dla wszystkich klientów banku. Program zyskuje odnowiony wygląd i prostszą nawigację, a także premierowe funkcje.

– Przeanalizowaliśmy opinie blisko 100 tys. osób. Braliśmy pod uwagę oceny ze sklepów z aplikacjami, badania i komentarze użytkowników w sieci. Wszystko po to, by nowe narzędzie jeszcze lepiej spełniało oczekiwania mobilnych klientów – tłumaczy Robert Piotr Hibner, dyrektor Departamentu Kanałów Elektronicznych mBanku. Jak wyglądało to w praktyce? – Dobrym przykładem jest praca nad ekranem startowym aplikacji. Dotąd oferowaliśmy możliwość przeglądu podstawowych informacji bez konieczności logowania. Okazało się, że 90 proc. użytkowników po uruchomieniu aplikacji woli od razu zalogować się do banku. Stąd zmiana. Na ekranie początkowym pozostawiliśmy wyłącznie kluczowe informacje i funkcje – takie jak saldo konta i karty kredytowej, a także możliwość wygenerowania kodu BLIK. Resztę można uzyskać po zalogowaniu – teraz jeszcze prostszym przy użyciu odcisku palca w telefonach z systemem Android – wyjaśnia Hibner. Do tej pory możliwość autoryzacji z wykorzystaniem czytnika linii papilarnych dostępna była tylko na urządzeniach Apple z systemem iOS.

nowa aplikacja w mBanku

Jedną z kluczowych funkcji w nowej aplikacji mBanku są płatności mobilne Android Pay. Po raz pierwszy w Europie oferowane są w zupełnie nowym modelu, w którym dodanie karty do Android Pay odbywa się wprost z aplikacji banku. Aby płacić zbliżeniowo telefonem, wystarczy z listy kart widocznych w aplikacji wybrać tę, którą chcemy płacić przy użyciu smartfona i w kilku prostych krokach dodać ją do płatności Android Pay. Oznacza to, że po raz pierwszy nie trzeba już pobierać osobnej aplikacji Android Pay. Dzięki temu cała operacja aktywacji karty mobilnej w smartfonie jest szybsza i bardziej intuicyjna. Na początek usługa dostępna jest dla posiadaczy kart debetowych i kredytowych z logo MasterCard.

– Bardzo się cieszymy, że klienci mBanku mogą już korzystać z łatwych i bezpiecznych płatności mobilnych Android Pay. Korzystanie z Androida Pay jest znacznie szybsze od przeszukiwania portfela by znaleźć plastikową kartę. Klienci mogą płacić Androidem Pay w ponad 400 tys. punktów sprzedaży w Polsce oraz w kolejnych aplikacjach mobilnych – powiedział Pali Bath, Global Head of Payments Products w Google.

mBank wspiera również standard płatności mobilnych BLIK, uzupełniając tę usługę o natychmiastowe płatności w internecie. BLIK OneClick polega na zapamiętaniu urządzenia mobilnego, sklepu internetowego lub przeglądarki w aplikacji mobilnej banku. Dzięki temu w trakcie zakupów on-line z wykorzystaniem BLIKA nie trzeba każdorazowo przepisywać kodu BLIK. Aby zapłacić za zakupy, wystarczy jedno kliknięcie i zatwierdzenie płatności kodem PIN w swoim telefonie.

Założ teraz dobre konto bankowe np. w mBanku - na PolskieBanki.com.pl

Innowacją w nowej aplikacji mBanku jest autorska funkcja tempa wydatków, która pomaga w prosty sposób kontrolować budżet. Aplikacja w prostej graficznej formie pokazuje czy w danym okresie bieżącego miesiąca wydajemy mniej czy więcej niż w tym samym czasie w ciągu ostatniego kwartału. Jeśli wskaźnik znajduje się na „zielonym” polu, mamy szansę zaoszczędzić, jeśli na „czerwonym” – powinniśmy pilnować dalszych wydatków.

Wraz z nową aplikacją, bank upowszechnia też mobilną autoryzację – czyli łatwiejszy, szybszy i bezpieczniejszy sposób potwierdzania operacji realizowanych w serwisie transakcyjnym. Cały proces odbywa się w aplikacji i nie wymaga dodatkowego oprogramowania. Jest to jeszcze bezpieczniejsza alternatywa dla popularnych dziś haseł SMS-owych i kodów jednorazowych. mBank wprowadził tę usługę w ramach pilotażu w grudniu ub.r. jako jeden z pierwszych na świecie.

W nowej aplikacji klienci znajdą też rozbudowany system powiadomień. Komunikaty („push”) można w dowolny sposób skonfigurować – np. aby uzyskać informacje o przelewach przychodzących na rachunek, rozliczeniach transakcji kartowych czy propozycjach płatności.

mBank jest największym bankiem mobilnym w Polsce. Według statystyk serwisu PRNews.pl na koniec 2016 r. miał najwięcej aktywnych użytkowników aplikacji mobilnej (854 tys.). Według tego samego źródła, mBank może się też poszczycić największym odsetkiem klientów korzystających z banku w komórce (29,8 proc. wśród ogółu klientów). Statystyki te potwierdzają także własne obserwacje banku.

Już prawie 20 proc. wszystkich przelewów w mBanku dokonywana jest wprost z aplikacji mobilnej. Z kolei sprzedaż ubezpieczeń turystycznych w 30 proc. realizowana jest w kanale mobilnym. Co piąty kredyt gotówkowy został sprzedany przez aplikację. Warto również dodać, że klienci mBanku polubili BLIKa – w 1 kwartale 2017 r. skorzystało z niego 245 tys. osób.

– Jesteśmy ikoną mobilności nie tylko za sprawą oferowanych rozwiązań, ale przede wszystkim dzięki klientom, którzy z każdym dniem coraz aktywniej wykorzystują aplikację mBanku. Naszym priorytetem jest dalszy rozwój mobilnych narzędzi i procesów w taki sposób, aby wszystkie istotne sprawy można było załatwić z użyciem smartfona. Litera „m” w nazwie mBanku nie jest przypadkowa. Chcemy być synonimem bankowości ery mobilnej – mówi Cezary Stypułkowski, prezes mBanku.

źródło: mBank

 
firmy pożyczkowe sięgają po nowe narzędzia scoringowe
środa, 12 kwietnia 2017 15:52

W sektorze pożyczkowym trwa wyścig po coraz bardziej wiarygodnego klienta. W zawodach tych poza samą ofertą cenową, coraz większą rolę odgrywają czas wydania decyzji, koszt weryfikacji zdolności kredytowej, źródła wiarygodnych informacji o kliencie, samoobsługowość, ograniczenie formalności i komfort klienta.

Po części wynika to ze zmiany pokoleniowej wśród klientów firm pożyczkowych. Coraz częściej są to tzw. millenialsi - osoby świadome swoich praw konsumenckich, potrzeb, możliwości, biegle korzystające z nowoczesnych technologii, ceniące swój czas i wygodę. W Polsce to grupa licząca 11 mln osób.

Chęć dostosowania produktów i obsługi do oczekiwań tej grupy społecznej sprawiło, że firmom pożyczkowym nie wystarczają już tradycyjne źródła wiedzy o klientach. Co miesiąc w całej Europie o pożyczkę online aplikuje ok. 9 mln millenialsów, ale zaledwie 13% wniosków jest rozpatrywana pozytywnie. Przekłada się to wprost na stosunkowo niską sprzedaż, niezadowolenie klientów i niewykorzystany spory nakład pracy. Dlatego pozabankowe firmy pożyczkowe coraz częściej sięgają po efektywniejsze narzędzia FinTechowe, by ułatwić osobom bez historii kredytowej dostęp do swojej oferty. Jak się okazuje, dobrym źródłem informacji o klientach są ich profile w mediach społecznościowych oraz ich dane behawioralne, czyli analiza zachowania w Internecie.

Sprawdź dobre, szybkie oferty pożyczek - SzybkaKaska24.pl

Nowoczesne narzędzia scoringowe za zgodą klienta przyjrzą się jego zwyczajom, decyzjom, opiniom, wydarzeniom, w których uczestniczy. Na tej podstawie budują profil uwzględniający silne i słabe strony jako klienta instytucji pożyczkowej. Narzędzia te pozwalają pozyskać dane o klientach, przeanalizować je oraz wydać opinię o jego zdolności kredytowej tu i teraz. Wszystko to trwa zaledwie kilka sekund, a w rezultacie pozwala zaproponować klientowi indywidualnie sparametryzowany produkt. Dotychczasowe doświadczenia pokazują, że dzięki tej metodzie proces przyznawania pożyczek znacznie przyspieszył a odsetek pozytywnie rozpatrzonych wniosków podwoił się.

Takie podejście wydaje się być zgodne z unijną dyrektywą PSD2, która ma zacząć obowiązywać od stycznia 2018 roku. Zgodnie z jej zapisami możliwe będzie uzyskanie dostępu do informacji o kliencie u jego aktualnego dostawcy usług finansowych. Oznacza to znaczne ułatwienie agregowania danych o kliencie, istotne wsparcie profilowania oraz procesu decyzyjnego.

Z dużym prawdopodobieństwem można założyć, że w ciągu najbliższych 2 lat narzędzia FinTech staną się jeszcze popularniejsze, choć już teraz Polska może pochwalić się największym wśród państw CEE rynkiem o wartości 856 mln EUR. Staną się powszechne w aplikacjach mobilnych i serwisach online oferujących pożyczkę przez Internet.

Źródło: Profi Credit

 
Bank rozpozna nas po głosie, twarzy i... naczyniach krwionośnych
niedziela, 08 stycznia 2017 17:58

Układ naczyń krwionośnych dłoni, kształt twarzy, głos klienta - m.in. te elementy uwzględni system automatycznej identyfikacji i uwierzytelniania tożsamości klientów banków opracowany na Politechnice Gdańskiej. Zanim zostanie rozpowszechniony, przejdzie szereg testów w oddziałach PKO BP.

Realizujący pomysł naukowcy zaznaczają, że według ich wiedzy na rynku krajowym oraz międzynarodowym nie istnieje podobne rozwiązanie, wykorzystujące na porównywalną skalę kilka metod biometrycznych do potwierdzania tożsamości.

"Opracowana przez nas technologia bazuje na różnych dla każdego człowieka cechach. A wszystko po to, by zwiększyć bezpieczeństwo dostępu do poufnych zasobów bankowych. Dlatego system integruje - w warstwie sprzętowej i programowej - aż pięć modalności biometrycznych, m.in. układ naczyń krwionośnych dłoni, kształt twarzy, głos klienta oraz sposób składania podpisu" – mówi kierujący zespołem prof. Andrzej Czyżewski z Wydziału Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej.

Jak informuje uczelnia, wśród zestawu opracowanych przez naukowców urządzeń na szczególną uwagę zasługuje biometryczny podpis. Klienci banku będą go składać za pomocą pióra o zastrzeżonej budowie wykorzystującego zestaw czujników, w tym m.in. czujników ścisku, akcelerometrów, żyroskopów. Dotychczasowe prowadzone na świecie prace w tym zakresie nie korzystały z tak dużej liczby sensorów i metod przetwarzania danych.

Podpis będzie zapisywany w formie cyfrowej na dokumencie, a jego wydruk nie będzie konieczny. "Podpis odręczny od najdawniejszych czasów jest kojarzony z aprobatą dla dokumentów lub decyzji. Wprowadzenie elektronicznego odręcznego podpisu do ogólnego użytku spowoduje również ograniczenie dokumentacji papierowej, towarzyszącej przeprowadzanym operacjom w bankach czy urzędach" – zaznacza prof. Czyżewski.

Dopełnieniem zestawu - obok długopisu biometrycznego - będzie skaner dokumentów tożsamości, który sprawdzi ich autentyczność. Dzięki wielopoziomowej weryfikacji technologia uniemożliwia podszycie się pod inną osobę. "Cały system podniesie nie tylko poziom bezpieczeństwa, ale też komfort korzystania z bankowości" - informują specjaliści z Politechniki Gdańskiej.

Naukowcy przygotowali już eksperymentalne stanowisko bankowe. W 2017 roku wyniki projektu zostaną pilotażowo wdrożone na 100 stanowiskach obsługi klienta w 60 oddziałach bankowych PKO BP.

Zespół z Politechniki Gdańskiej już planuje kolejne projekty w oparciu o zbudowaną sieć stanowisk badawczych.

"Ze względu na to, że dane biometryczne są niepowtarzalne, będą one przechowywane w bezpiecznej postaci szyfrowanej. W przyszłości, jeśli uda nam się pozyskać kolejne projekty, zebrane na stanowisku bankowym dane będą wykorzystywane do identyfikacji klienta również w kanałach zdalnych" – podkreśla kierownik projektu.

Projekt pt. „Multimodalny biometryczny system weryfikacji tożsamości” dofinansowało Narodowe Centrum Badań i Rozwoju. W przedsięwzięciu - oprócz Politechniki Gdańskiej i PKO BP - uczestniczy także sopocka firma Microsystem. Pomysł wyróżniono w konkursie Laur Innowacyjności 2016.

PAP - Nauka w Polsce

 
eurobank jako pierwszy w Polsce zintegrował aplikację mobilną z TokenemGSM
czwartek, 08 grudnia 2016 05:50
– Cieszymy się, że kolejne banki – jak np. mBank decydują się na rozwinięcie rozwiązań zapoczątkowanych przez eurobank, zachęcając tym samym klientów do korzystania z nowoczesnych i bezpiecznych usług bankowych – mówi Michał Bialer, dyrektor ds. kanałów zdalnych eurobanku.

- Nasza aplikacja mobilna już od 2013 roku pozwala klientom na korzystanie z TokenaGSM. Zdecydowaliśmy się na to rozwiązanie jako pierwsi w Polsce. Zintegrowana z TokenemGSM aplikacja daje możliwość logowania i autoryzacji operacji. Klienci nie muszą zapisywać ręcznie kodu wygenerowanego przez TokenGSM - nie trzeba wychodzić z aplikacji, aby zatwierdzić np. przelew - dodaje.

- W minionym kwartale klienci eurobanku wykonali niemal pół miliona operacji finansowych w aplikacji mobilnej. Co więcej, notujemy miesięcznie ponad milion logowań – mówi Michał Bialer.
 
« pierwszapoprzednia11121314151617181920następnaostatnia »

Strona 11 z 51