Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.X

Polskie Banki
BANKI INFORMACJE - AKTUALNOŚCI - OFERTY
PolskieBanki.com.pl - publikujemy najnowsze wiadomości z dziedziny bankowości w Polsce. Aktualności, informacje prasowe, oferty banków, najświeższe dane biznesowo - finansowe. Czytaj..


PKO Bank Polski: klienci doceniają IKO
wtorek, 15 marca 2016 18:09

IKO spełnia oczekiwania zdecydowanej większości użytkowników zarówno pod względem funkcjonalności, jak i wyglądu. Główną przewagą nowej wersji aplikacji jest przede wszystkim zakres dostępnych funkcji, intuicyjność, przejrzystość, wygląd oraz sprawność działania. Badanie oceny aplikacji przeprowadzone zostało na zlecenie PKO Banku Polskiego.


Wyniki badania wskazują, że klienci regularnie korzystają z aplikacji IKO. Potwierdzają to dane Banku, które wskazują, że aktywni klienci logują się średnio ponad 7 razy w tygodniu. Użytkownicy przyznają, że IKO coraz częściej zastępuje im serwis transakcyjny iPKO. Doceniają użyteczność aplikacji, jej sprawne funkcjonowanie, bezawaryjność, intuicyjną nawigację, zakres dostępnych funkcji, bezpieczeństwo i poziom stosowanych zabezpieczeń. Wyniki badań przyjmujemy jako potwierdzenie przez klientów przyjętych przez Bank kierunków rozwoju nowej aplikacji. Potwierdza to również dynamicznie zwiększająca się liczba użytkowników – rosnąca ponad 3 razy szybciej niż przy poprzedniej wersji. W okresie kwartału od startu nowej wersji IKO zainstalowało ją 150 tysięcy naszych klientów, dzięki czemu po 3 latach od startu liczba użytkowników przekroczyła 500 tys. W kolejnych wydaniach aplikacji będziemy systematycznie odpowiadać na oczekiwania naszych klientów. Taki pozytywny odbiór wyników pracy całego Zespołu projektowego daje mam jeszcze większą motywację do wytężonej pracy nad rozwojem IKO – mówi Łukasz Kuc, dyrektor Biura Projektów Mobilnych i Internetowych.

Aktywacja i korzystanie


Proces aktywacji większość klientów ocenia jako bardzo łatwy lub raczej łatwy (ponad 80% wskazań wśród migrujących i nowicjuszy i 73% wśród pasywnych). Najczęstszym źródłem informacji o aplikacji IKO jest strona internetowa Banku (około 40% wskazań), w następnej kolejności pracownik oddziału (20%-30%). Co dziesiąty klient dowiedział się o IKO od rodziny lub znajomych. Najważniejszymi czynnikami zachęcającymi do instalacji IKO były:

- łatwość korzystania z aplikacji (migrujący – 43%, nowicjusze 40%, pasywni – 31%);

- możliwość bieżącej kontroli finansów (migrujący 28%, nowicjusze 30%, pasywni 48%);

- możliwość wykonywania przelewów (migrujący – 15%, nowicjusze – 14%);

- ciekawość/chęć posiadania wszystkiego w telefonie (migrujący 11%, nowicjusze  15%, pasywni 10%).

Znaczna część użytkowników korzysta z IKO regularnie - niemal połowa migrujących korzysta prawie codziennie, a w przypadku 38% tej grupy badanych aplikacja często zastępuje serwis transakcyjny iPKO. Wśród nowicjuszy do intensywnego korzystania przyznaje się blisko 40% osób. Funkcjami aplikacji, z których badani korzystają najczęściej, są przelewy oraz sprawdzanie salda (około 70% wskazań migrujący i nowicjusze), w następnej kolejności przeglądanie historii operacji (ponad 25% wskazań). Ponad połowa klientów (migrujących 56% i 30% nowicjuszy) korzysta z płatności kodami BLIK.

 

Zadowolenie z aplikacji


Aplikacja IKO w pełni spełnia oczekiwania zdecydowanej większości użytkowników zarówno pod względem funkcjonalności (migrujący i nowicjusze po 93%, pasywni 84%), jak i wyglądu (migrujący 90%, nowicjusze 87%, pasywni 84%). Klienci zadowoleni są przede wszystkim ze sprawnego funkcjonowania aplikacji, bezawaryjności, zakresu dostępnych funkcji oraz z poziomu zabezpieczeń IKO. Według większości użytkowników (80%), którzy mieli do czynienia z poprzednią wersją, w nowym IKO przewagą jest przede wszystkim zakres dostępnych funkcji, intuicyjność i przejrzystość, wygląd oraz sprawność działania. Wśród dodatkowych możliwości, które klienci chętnie widzieliby w aplikacji, znalazły się przede wszystkim: definiowanie odbiorców przelewów, poprawa spójności IKO z iPKO oraz możliwość płatności telefonem w większej liczbie sklepów.

Badanie przeprowadziła agencja badawcza Parter in Business Strategies w styczniu 2016 roku, na grupie 494 respondentów. Badanie zrealizowano na podstawie wywiadów telefonicznych w trzech grupach klientów: "migrujący", czyli osoby, które wcześniej korzystały ze starszej wersji aplikacji, "nowicjusze" – klienci, którzy zainstalowali IKO po raz pierwszy, oraz "pasywni" – osoby korzystające z niepełnej wersji aplikacji.  

IKO pojawiło się na rynku w marcu 2013 roku. Aplikacja podlegała kolejnym zmianom, zyskując w czerwcu 2015 nowe funkcje: doładowania telefonu na kartę, podgląd szczegółów zleceń stałych, kart (w tym spłata karty kredytowej) i kredytów, a także możliwość wysyłania próśb o przelew do innego użytkownika aplikacji. Statystyki pokazują, że grono korzystających z aplikacji systematycznie rośnie i obecnie wynosi ponad 530 tysięcy użytkowników. Klienci chętnie korzystają z wdrożonych w styczniu br. płatności zbliżeniowych HCE, które aktywowało już 65 tysięcy użytkowników.

 

źródło: PKO BANK POLSKI

 

ZAŁÓŻ TERAZ KONTO W BANKU PKO I KORZYSTAJ Z IKO



 
Dobre wyniki Banku Pocztowego w ciężkim dla sektora 2015 roku
wtorek, 15 marca 2016 18:06

Grupa Kapitałowa Banku Pocztowego w 2015 r. wypracowała zysk netto na poziomie 33,9 mln zł. Oznacza to, że przy braku negatywnych zdarzeń jednorazowych, które wpłynęły w ubiegłym roku na wyniki wszystkich banków, Grupa Banku Pocztowego wypracowałby najwyższy zysk netto w historii.

 

Po blisko 23% wzroście r/r po raz pierwszy w historii Banku sprzedaż kredytów konsumpcyjnych przekroczyła 1 miliard złotych. Wkrótce Bank Pocztowy poszerzy swoje cyfrowe kompetencje, wprowadzając na rynek w ramach Grupy Poczty Polskiej EnveloBank, cyfrową markę do zaoferowania klientom połączonych usług pocztowo-kurierskich i bankowo-ubezpieczeniowych w jednym mobilnym serwisie transakcyjnym.

Rekordowe w historii 48,5 mln zł wyniósłby zysk netto Grupy Banku Pocztowego w 2015 r., który pod wpływem negatywnych zewnętrznych zdarzeń jednorazowych wyniósł ostatecznie 33,9 mln zł. Dochody z działalności operacyjnej Grupy ukształtowały się na poziomie 326,1 mln zł, nieznacznie niższym niż rok wcześniej (-2,6% vs. 3% spadek w sektorze).

Rentowność Banku Pocztowego mierzona wskaźnikiem ROE osiągnęła wyższy od średniej dla całego sektora bankowego poziom 6,9%. Jednocześnie, pomimo wspomnianych niekorzystnych uwarunkowań zewnętrznych, Bank mógł pochwalić się obniżeniem kosztów o 0,7% w porównaniu do ubiegłego roku. Wskaźnik kosztów do dochodów C/I wyniósł na koniec 2015 r. 66,6%. Współczynnik wypłacalności Grupy Banku Pocztowego ukształtował się na wysokim i bezpiecznym poziomie 14,4%.

– W 2015 r. możemy mówić o solidnym wyniku netto, który byłby rekordowy w naszej historii, gdyby nie seria zewnętrznych zdarzeń jednorazowych. Są to jednak czynniki, z którymi musiał zmierzyć się cały sektor bankowy, dlatego cieszy nas fakt, że zmiana wyników wypracowanych przez Bank Pocztowy wygląda lepiej niż zmiana wyników sektora – podsumowuje wyniki Szymon Midera, Prezes Zarządu Banku Pocztowego S.A.

Rekordowy rok w kredytach konsumpcyjnych

W 2015 r. Bank Pocztowy skutecznie zrealizował swoje cele biznesowe. Po raz pierwszy w historii sprzedaż kredytów konsumpcyjnych, szczególnie istotnych z punktu widzenia rentowności Banku, przekroczyła 1 miliard złotych (1,066 mln zł). Oznacza to blisko 23% wzrost r/r. Saldo kredytów konsumpcyjnych Banku Pocztowego wzrosło w ciągu 12 miesięcy 2015 r. o niemal 20%, przekraczając poziom 2,1 mld zł.

- Konsekwencja w realizacji celów przynosi oczekiwane rezultaty. Tak stało się w przypadku rekordowej sprzedaży kredytów konsumpcyjnych w 2015 r., która przekroczyła miliard złotych. Co ważne, niezmiennie przykładamy dużą wagę do kwestii bezpieczeństwa, dzięki czemu możemy się pochwalić jakością całego portfela kredytowego mierzoną wskaźnikiem NPL na poziomie 7,0% - dodaje Szymon Midera, Prezes Zarządu Banku Pocztowego.

To wynik lepszy niż w sektorze, gdzie NPL był wyższy i wyniósł 7,4%. Jednocześnie osiągnięta przez Bank Pocztowy marża odsetkowa wyniosła 3,6% i była znacząco wyższa niż 2,3% odnotowane w 2015 r. dla całego sektora bankowego.

W 2015 r. Bank Pocztowy pozyskał 195 tys. nowych klientów detalicznych, dzięki czemu obsługuje ich już blisko 1,5 mln. Klienci indywidualni korzystają w Banku z 909 tys. ROR – ich liczba wzrosła r/r o ponad 10%. Co ważne, w porównaniu do 2014 r., Bank odnotował ponad 35% wzrost średniego stanu środków na prowadzonych rachunkach bieżących.

Z dużym sukcesem w 2015 r. Bank Pocztowy prowadził sprzedaż jednostek funduszy inwestycyjnych – przede wszystkim tych charakteryzujących się najniższym stopniem ryzyka z punktu widzenia Klienta. Wartość sprzedaży wyniosła w ciągu 12 miesięcy 2015 r. ponad 205 mln zł, co stanowi ok. 3% sprzedaży zrealizowanej w tym okresie na rynku.

W omawianym okresie Bank Pocztowy skutecznie dopasowywał poziom depozytów (5,58 mld zł, do stabilnie rosnącego poziomu kredytów (5,53 mld zł przy wzroście 4,1% r/r).

Rozwój na wymagającym rynku

W 2015 r. Bank Pocztowy, którego wyniki osiągane w kolejnych latach potwierdzają skuteczność modelu biznesowego realizowanego w sieci tradycyjnej (ponad 4,6 tys. placówek sieci placówek Poczty Polskiej oraz sieci własnej Banku), podjął decyzję o realizacji projektu mobilnego.

- Mimo osiąganych rokrocznie dobrych wyników, w Banku Pocztowym zdajemy sobie sprawę, że potencjał rozwoju tradycyjnej bankowości jest ograniczony, gdyż coraz więcej Polaków korzysta
z usług finansowych za pośrednictwem smartfona. Dlatego uzupełnimy naszą dotychczasową ofertę o rozwiązanie, które będziemy czymś więcej niż tylko bankowością mobilną. Chcielibyśmy oddać je w ręce klientów jeszcze w tym roku, pod nową marką EnveloBank. To dla nas szansa na poszerzenie grona naszych klientów o bardzo szybko rosnącą grupę tych, którzy preferują korzystanie z urządzeń mobilnych – mówi Szymon Midera, Prezes Zarządu Banku Pocztowego.

EnveloBank to jeden ze strategicznych projektów Banku Pocztowego, który ma w modelu omnikanałowym (pozwalającym na realizację różnych etapów procesu w najwygodniejszy dla klienta sposób) połączyć usługi pocztowo-kurierskie z bankowo-ubezpieczeniowymi w jednym mobilnym serwisie transakcyjnym. Rozwiązanie pod nowa marką, które wkrótce zaproponuje Bank Pocztowy, ma m.in. zdjąć z klientów konieczność pamiętania o terminowym płaceniu faktur czy umożliwić obniżenie bądź wyeliminowanie kosztów usług kurierskich. Bank chce w ten sposób poszerzyć cyfrowe kompetencje, które już teraz są w Grupie Poczty Polskiej za sprawą marki Envelo.

W 2016 r. Bank Pocztowy będzie koncentrował się na dalszej optymalizacji procesów sprzedażowych, zakładając m.in. ponad 20% wzrost sprzedaży ROR, ponad 20% przyrost salda kredytów konsumpcyjnych, 60% wzrost sprzedaży x-sell oraz aktywnym oferowaniu klientom jednostek TFI, jako alternatywy dla depozytów terminowych.

źródło: Bank Pocztowy

 
Zdolność kredytowa - jak zadbać by była jak najlepsza, część 1
czwartek, 18 lutego 2016 19:34

Zdolność KredytowaJednym z głównych parametrów które decydują o tym czy otrzymamy kredyt w banku jest zdolność kredytowa. Obecnie wiele banków, a nawet instytucji pozabankowych bardzo dokładnie analizuje i przetwarza dane swoich klientów sprawdzając czy są wystarczająco "dobrzy" by można było udzielić im pożyczki gotówkowej. Im zdolność jest lepsza tym oczywiście możemy otrzymać wyższą kwotę pożyczki lub spłatę rozłożyć na dłuższy okres czasu, nawet na kilkanaście lat.

Wyjątkiem są kredytu hipoteczne gdzie oprócz dobrej zdolności kredytowej należy również dysponować wkładem własnym często wynoszącym co najmniej 10%, co przy średnim kredycie hipotecznym na poziomie 300 tyś zł. robi się już niemałą sumą.

 

Wracając do weryfikacji naszej zdolności kredytowej. Pod uwagę branych jest wiele czynników do głównych z nich możemy zaliczyć:

- wysokość dochodu

- rodzaj dochodu (niektóre formy są bardziej preferowane)

- historia kredytowa

- wpisy w BIK oraz KRD

- aktualne obciążenie kredytowe w innych bankach

 

Im więcej spełnimy punktów z powyższego zestawienia tym lepiej i mamy większe szanse na otrzymanie pieniędzy.

Gdzie można sprawdzić swoją zdolność kredytową lub gdzie warto poszukać kredytów lub pożyczek pozabankowych.
Oto kilka miejsc:

 

W drugiej części artykułu, przedstawimy porady co zrobić by polepszyć swój wizerunek w banku, czyli tak naprawdę zwiększyć naszą zdolność kredytową.

opracowanie: polskiebanki.com.pl

 
Nowoczesny Ośrodek Przetwarzania Danych PKO Banku Polskiego
wtorek, 26 stycznia 2016 05:37

pko bank polskiPowstał Centralny Ośrodek Przetwarzania Danych PKO Banku Polskiego. To jedna z najnowocześniejszych jednostek w Europie przetwarzających dane finansowe, gwarantując najwyższą niezawodność działania. Wyróżnia go system zabezpieczeń, wykorzystanie zaawansowanych technologii i ekologicznych rozwiązań. Obiekt będzie systematycznie wyposażany w najwyższej klasy sprzęt informatyczny.

Centralny Ośrodek Przetwarzania Danych to kolejna duża inwestycja informatyczna PKO Banku Polskiego. Obiekt zajmuje powierzchnię 7 200 m2, w tym 2 x 466 m2 przeznaczonych na komory serwerowe, gdzie znajdować się będą urządzenia odpowiedzialne za obsługę operacji bankowych. Całość została zaprojektowana z myślą o zminimalizowaniu emisji CO2 poprzez redukcję zużycia energii elektrycznej. Ponadto zastosowano technologię FreeCooling pozwalającą na wykorzystanie w 100 proc. naturalnego sposobu chłodzenia urządzeń – powietrzem atmosferycznym, przy temperaturze zewnętrznej do 15oC. Powyżej tej temperatury chłodzenie będą wspomagały specjalne agregaty.

- Wybudowanie Centralnego Ośrodka Przetwarzania Danych było jednym z kluczowych projektów strategicznych PKO Banku Polskiego, mającym na celu rozwój infrastruktury i zaplecza dla najnowocześniejszych usług. Ośrodek pozwoli nam efektywniej realizować potrzeby biznesowe, przy jednoczesnym zachowaniu wysokiego poziomu bezpieczeństwa i niezawodności – powiedział Andrzej Leszczyński, dyrektor Pionu Infrastruktury Informatycznej.

Zastosowanie najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych pozwala do minimum ograniczyć awaryjność i znacząco wpływa na niezawodność obiektu. Odpowiednio zaprojektowany i monitorowany budynek posiada niezależne połączenie do sieci teleinformatycznych i energetycznych. Posiada również własne generatory prądu zasilane paliwem, z których każdy wytworzy energię na poziomie 2200 kVA, co z dużym zapasem pozwala na nieprzerwaną pracę serwerów w przypadku niedostępności systemów podstawowych. W międzynarodowej nomenklaturze standardów Data Center – TIER (od 1 do 4) przy budowie centrum osiągnięto wartość TIER 3, co oznacza m.in. oczekiwaną dostępność infrastruktury na poziomie 99,982 proc. TIER 4 stosuje się jedynie w miejscach aktywnych sejsmologicznie.

Wybudowanie centrum zakończyło pierwszy etap projektu. Docelowo, ośrodek będzie wyposażony w 1400 jednostek komputerowych. Obecnie trwają prace logistyczne, związane z wyposażeniem i zakupem odpowiedniego sprzętu informatycznego, który do końca roku wypełni nowy Ośrodek Przetwarzania Danych PKO Banku Polskiego.

PKO Bank Polski jest liderem innowacyjnych rozwiązań. Przykładem jest m.in. system płatności mobilnych BLIK oparty na opracowanej przez Bank aplikacji IKO. Projekt „Od IKO do BLIKA” został uznany za najlepszy na świecie zwyciężając w międzynarodowym konkursie „Distribution & Marketing Innovation in Retail Financial Services. W 2015 roku, Bank rozpoczął prace nad pierwszym w polskiej bankowości kompleksowym rozwiązaniem wykorzystującym biometrię, co daje nowe możliwości weryfikacji danych klientów w różnych kanałach dostępu do bankowości, zwiększając bezpieczeństwo klientów i efektywność Banku. Temu celowi służy także udoskonalanie serwisu transakcyjnego iPKO,  rozwijanie funkcjonalności aplikacją IKO, dzięki której można realizować zbliżeniowe płatności telefonem, a także Contact Center. Ponadto, PKO Bank Polski, jako pierwszy bank komercyjny w kraju uruchomił tzw. recyklery, czyli bankomaty z funkcją wpłat z zamkniętym obiegiem gotówki.

źródło: PKO Bank Polski

 
Kredyty hipoteczne BZ WBK dostępne do 90% LTV
sobota, 16 stycznia 2016 18:30

Od 12 stycznia 2016 r. Bank Zachodni WBK ponownie udziela kredytów hipotecznych do 90% wartości nieruchomości stanowiącej zabezpieczenie.


Bank Zachodni WBK wdrożył kolejną część zapisów Rekomendacji S Komisji Nadzoru Finansowego dotyczącą maksymalnego poziomu LTV (wysokość kwoty kredytu w stosunku do wartości nieruchomości stanowiącej zabezpieczenie kredytu). Zgodnie z zapisami, kwota kredytu przekraczająca 85% wartości nieruchomości stanowiącej zabezpieczenie zostanie odpowiednio ubezpieczona.

 

Wymaganą składkę ubezpieczenia pokryje Bank, kredytobiorca nie zostanie obciążony żadnymi dodatkowymi kosztami tego zabezpieczenia. Powyższe warunki dotyczą kredytów mieszkaniowych, kredytów mieszkaniowych Mieszkanie dla Młodych oraz kredytów mieszkaniowych z dopłatą NFOŚiGW.

 

Kredyty mieszkaniowe w BZ WBK oprócz braku opłaty za niski wkład własny wyróżnia także niska marża - już od 1,69%* i szeroki zakres kredytowania celów mieszkaniowych. Dodatkowo w ramach kredytu mieszkaniowego istnieje możliwość uzyskania środków (do 30% nakładów inwestycyjnych) z przeznaczeniem na cel dowolny.

 

*Decyzja kredytowa oraz wysokość marży zależą od wyniku badania zdolności kredytowej i oceny ryzyka kredytowego banku. Marża minimalna dostępna pod warunkiem posiadania konta osobistego i utrzymywania na nim wpływów z tytułu dochodów w kwocie nie niższej niż 2000 zł. miesięcznie. Rzeczywista roczna stopa oprocentowania (RRSO) wynosi 4,01% przy założeniach: kwota kredytu 265 200 PLN (w tym kwota finansująca zakup nieruchomości na rynku pierwotnym 260 000 PLN + 2% prowizji z tytułu udzielenia kredytu tj. 5 200 PLN ), kredyt na okres 360 miesięcy, oprocentowanie kredytu zmienne: 3,41%, oparte WIBOR 3M, który na dzień 22-12-2015 r. wynosi 1,72% plus marża 1,69 p.p, do czasu uprawomocnienia się wpisu hipoteki marża podwyższona o 1%, równa rata kapitałowo-odsetkowa, opłata za ocenę wartości zabezpieczenia 200 zł, wartość nieruchomości 300 000 PLN, ubezpieczenie nieruchomości oferowane w Banku 270 zł rocznie, opłata sądowa za wpis hipoteki - 200 zł, podatek od ustanowienia hipoteki - 19 zł. Całkowity koszt kredytu przy w/w założeniach wynosi 180 919,09 PLN

źródło: BZ WBK

 
« pierwszapoprzednia11121314151617181920następnaostatnia »

Strona 15 z 51