FM Bank to pierwsza w Polsce instytucja finansowa dedykowana do obsługi mikro i małych firm.
Ideą przyświecającą jego utworzeniu było przybliżenie mikro i małym firmom nowoczesnych usług bankowych oraz umożliwienie im dostępu do środków finansowych na rozwój i inwestycje.
Według klasyfikacji FM Banku, mikro i małe firmy to przedsiębiorstwa zatrudniające do 10 osób i wykazujące obroty do 1 miliona złotych rocznie. Naszą ofertę skonstruowaliśmy z myślą o specyficznych potrzebach tej grupy klientów, opierając się na badaniach ich preferencji i wykorzystując doświadczenie naszych ekspertów, którzy od ponad 15 lat obsługują ten segment rynku.
W relacjach z klientami nastawiamy się na:
- długofalową współpracę
- doradztwo oparte na wzajemnym zaufaniu
- partnerstwo w biznesie
Oferta produktowa FM Banku została przygotowana z myślą o finansowaniu rozwoju mikro i małych firm oraz gromadzeniu oszczędności – lokowaniu nadwyżek finansowych przez klientów indywidualnych, firmy oraz pozostałych uczestników rynku finansowego.
Nasze główne przewagi:
- Łatwy dostęp do finansowania (minimum formalności, proste procedury)
- Mikro i małe firmy są jedyną grupą kredytową FM Banku
- Indywidualna ocena zdolności kredytowej prowadzona z uwzględnieniem faktycznej sytuacji firmy
- Elastyczne podejście do klienta, możliwość negocjowania stawek z doradcą FM Banku
- Niskie koszty prowadzenia rachunków
- Wysokie oprocentowanie lokat
- Indywidualny, mobilny doradca
- Swoboda wyboru kanału dostępu (rozbudowana sieć placówek, mobilni doradcy, w pełni funkcjonalna bankowość internetowa)
Założenia oferty produktowej:
- Oferta kredytowa jest skierowana wyłącznie do mikro i małych firm
- Depozyty dostępne dla wszystkich klientów rynku finansowego
- Klienci obsługiwani przez dedykowanych doradców, którzy oferują wsparcie i doradztwo finansowe dla mikro-firm
- Korzystny dla przedsiębiorców system kredytowy
- Konkurencyjne lokaty – w czołówce rynkowej
- Atrakcyjne warunki obsługi konta firmowego
- Możliwość indywidualnego negocjowania przez klientów biznesowych warunków współpracy
System sprzedaży FM Banku wykorzystuje następujące kanały kontaktu z klientem:
- Pracownicy oddziałów banku
- Sieć mobilnych doradców
- Internet
- Call center
- Pośrednicy finansowi
Nasza sieć oddziałów liczy 59 placówek w całej Polsce.
Akcjonariuszami FM Banku są: Abris Capital Partners - fundusz private equity o kapitałach 321 mln euro inwestujący w rozwój przedsiębiorstw działających w państwach Europy Środkowej i Wschodniej (CEE), który poprzez spółkę celową FM Holdings 1 S.à r.l. jest właścicielem 100% udziałów w Funduszu Mikro i większościowym akcjonariuszem FM Banku, International Finance Corporation (IFC), organizacja członkowska Grupy Banku Światowego oraz Piotr Stępniak, prywatny inwestor.