piątek, 20 kwietnia 2012 00:00 |
Getin Bank wprowadza kolejne innowacyjne rozwiązanie – kartę debetową, która pozwala na zakup benzyny w cenie 4,99 zł za litr. Produkt jest nowatorską odpowiedzią na obawy klientów wobec rosnącej ceny benzyny i wszechobecne zapowiedzi jej dalszych wzrostów.
W ostatnich miesiącach cena benzyny znacznie wzrosła, wynosi już średnio 5,84 zł za litr. Powoli zbliża się do niewyobrażalnego kiedyś poziomu 6 zł. Tymczasem eksperci prognozują, że ze względu na wyjątkowo niekorzystną sytuację na Bliskim Wschodzie oraz w USA, a także słabą pozycję polskiego złotego w stosunku do dolara, cena ta nadal będzie rosła. W odpowiedzi na obawy kierowców w kwestii rosnących cen paliwa, Getin Bank wprowadził nowatorskie rozwiązanie, dzięki któremu jego klienci będą mogli kupić benzynę w gwarantowanej cenie 4,99 zł za litr*. To pierwsza tak daleko idąca propozycja na rynku. - Benefity oferowane do kont i kart to już rynkowy standard. Nasz bank, jako pierwsza instytucja finansowa w Polsce zdecydował się na zagwarantowanie klientom stałej, niezależnej od zawirowań na światowych rynkach paliw, ceny najpopularniejszej benzyny - mówi Krzysztof Rosiński, Prezes Zarządu Getin Noble Banku.
|
Więcej…
|
czwartek, 19 kwietnia 2012 15:34 |
PKO Bank Polski aktualizuje zasady polityki dywidendowej. Wprowadzane zmiany mają na celu z jednej strony zapewnienie przewidywalności dla akcjonariuszy w zakresie strumienia oczekiwanych dywidend a z drugiej wzmocnienie bezpieczeństwa banku z perspektywy depozytariuszy i obligatariuszy. Nowa polityka ma także na celu optymalizację struktury kapitałów banku oraz dostosowanie zasad wypłaty dywidendy nowego ładu regulacyjnego i otoczenia gospodarczego.
Dotychczasowa polityka zdefiniowana w prospekcie emisyjnym PKO Banku Polskiego z 2009 roku przewidywała stały współczynnik wypłaty dywidendy (payout ratio) równy 40% jednostkowego zysku netto banku za dany rok obrotowy, z zastrzeżeniem innych czynników określonych w polityce. Obecnie zostaje on zastąpiony limitami związanymi z dążeniem do utrzymania wskaźników wypłacalności na odpowiednich poziomach. Wprowadzana aktualizacja jest wynikiem analizy otoczenia regulacyjnego, w szczególności zaleceń nadzorczych Komisji Nadzoru Finansowego, gospodarczego oraz długoterminowych perspektyw rozwoju banku. Nowa polityka dywidendowa zakłada stabilne kształtowanie wypłat z zysku dla akcjonariuszy przez bank w długim terminie w kwocie nadwyżki kapitału powyżej przyjętych minimalnych wskaźników adekwatności kapitałowej:
- współczynnik wypłacalności banku oraz Grupy Kapitałowej banku (CAR – capital adequacy ratio) powyżej 12,00% z zachowaniem niezbędnego bufora kapitałowego,
- współczynnik wypłacalności dla funduszy rdzennych banku oraz Grupy Kapitałowej banku (common equity Tier 1 ratio) powyżej 9,00% z zachowaniem niezbędnego bufora kapitałowego.
Zmiana polityki dywidendowej pozwoli na bardziej elastyczne podejście do kwestii dzielenia się przez PKO Bank Polski zyskami z akcjonariuszami. - PKO Bank Polski planuje prowadzić stabilną politykę wypłaty dywidendy w oparciu o jasne reguły, które będą zrozumiałe dla naszych inwestorów. Będziemy dążyli do wypłaty co roku nadwyżki kapitału, przy jednoczesnym zachowaniu bezpiecznego poziomu współczynników wypłacalności – mówi Zbigniew Jagiełło, prezes zarządu PKO Banku Polskiego. PKO Bank Polski jako jedyny przedstawiciel sektora na warszawskiej giełdzie, dokonywał konsekwentnie wypłat dywidendy w każdym roku od momentu debiutu w 2004 roku, co świadczy o silnych fundamentach i rosnących wynikach finansowych. W ostatnich dwóch latach wypłacił łącznie w formie dywidendy kwotę 4,85 mld zł, co stanowiło 84% zysku netto za ten okres. W ostatnich 5 latach współczynnik wypłaty dywidendy banku kształtował się powyżej 50%, a średnia stopa dywidendy wyniosła ponad 3% rocznie. To jedne z najwyższych wskaźników wśród banków w Europie. Aktualizacja polityki w zakresie wypłaty dywidendy została przyjęta przez Radę Nadzorczą PKO Banku Polskiego 4 kwietnia br.
źródło: PKO Bank Polski |
|
wtorek, 17 kwietnia 2012 13:11 |
Dokładnie rok temu eurobank wprowadził ofertę kont osobistych w pakietach Classic, Online i Prestige. Od tamtego czasu produkty te zostały wielokrotnie docenione i nagrodzone wysokimi miejscami w rankingach. Co więcej, oferta kont została powiązana z innowacyjnymi rozwiązaniami, takimi jak internetowy manager finansowy oraz z wprowadzonymi już w 2008 roku, po raz pierwszy w Polsce, nowoczesnymi zabezpieczeniami w postaci TokenówGSM.
Od momentu zaproponowania klientom nowych pakietów kont, cały czas utrzymujemy atrakcyjne warunki oferty. Przykładowo, klient posiadający konto Online, przelewający swoje wynagrodzenie w kwocie min. 1000 zł. i wykonujący 3 transakcje bezgotówkowe w miesiącu nie ponosi żadnych opłat za prowadzenie konta, za wpłaty i wypłaty w placówce oraz przelewy przez Internet, a także korzysta z atrakcyjnego oprocentowania 3,5% w skali roku, wypłaca środki z wszystkich bankomatów w Polsce bezpłatnie i otrzymuje premie za zakupy w programie „Kupujesz-Zyskujesz” - mówi Wojciech Humiński, wiceprezes eurobanku odpowiedzialny m.in. za rozwój produktów i marketing.
Dostosowanie do potrzeb klientów Produkty eurobanku są stale rozwijane i dostosowywane do potrzeb klientów, dlatego przy tworzeniu pakietów kont bank wziął pod uwagę ich różne oczekiwania. Konto Online powstało z myślą o osobach, które cenią sobie wygodę zarządzania finansami przez Internet i telefon. Dla klientów, którzy preferują wizyty w placówkach bankowych, korzystnym rozwiązaniem jest konto Classic, w którym przelewy i zlecenia dokonywane w oddziale są darmowe. Pakiet Prestige skierowany jest do osób, które oczekują od banku wyjątkowego traktowania i najlepszych produktów. Dla dzieci i młodzieży w wieku 13-18 lat, stawiających pierwsze kroki w świecie finansów pod okiem swoich rodziców, stworzone zostało konto Junior.
|
Więcej…
|
poniedziałek, 16 kwietnia 2012 15:27 |
Bank Ochrony Środowiska rozpoczął specjalną akcję promocyjną ekoFAKTORINGU. Każdy klient, który spełni wymagane warunki, otrzyma laptopa za 1 zł. W ten sposób BOŚ Bank zachęca do wyeliminowania nadmiernej dokumentacji papierowej i zwraca uwagę na płynące z tego korzyści.
Uczestnikami promocji mogą być przedsiębiorcy, którzy spełniają warunki ubiegania się o zawarcie z bankiem umowy o linię faktoringową z prawem regresu. Promocja „ekoFAKTORING z BOŚFaktor” skierowana jest wyłącznie do tych klientów, którzy przed rozpoczęciem promocji nie korzystali z usług faktoringu w BOŚ Banku i zawrą umowę faktoringową na okres nie krótszy niż 12 miesięcy. ekoFAKTORING w BOŚ Banku to nowoczesny produkt, który służy finansowaniu i zarządzaniu wierzytelnościami o odroczonej płatności. Dzięki niemu firma zyskuje szybki dostęp do gotówki dotychczas „zamrożonej” w fakturach z późniejszym terminem spłaty – usługa ta umożliwia otrzymanie pieniędzy w ciągu 48 godzin od daty wystawienia faktury.
|
Więcej…
|
|